tisdag 18 augusti 2009

Såå underbart!


Vilken helg jag har haft!!
Vi har haft förmånen att få vara barnvakt till Matilda snart 2år. En riktig solstråle som ger en så mycket energi! En liten dam som har har vuxit upp med att botanisera runt i butiken till och från.
Nu denna helgen har hon blivit storasyster till en underbar liten lillasyster.
Jag har blivit mormor igen för andra gången..... jag säger det igen.
- Det är livets efterrätt!!




Efter denna stora händelse så var det dax för mässa i Danmark. Detta var inbokat för länge sedan och jag hade räknat med att den "lilla" skulle ha kommit för länge sedan..... men så är det med barn!
De kommer när de själva vill. Sagt och gjort! Det blev även mässa som nybliven "mormor".
Trodde inte att jag skulle hitta så mycket nytt men jag hade fel!
När jag väl var på väg hem igen så hade jag fyllt min kvot med råge!!
Massa härliga saker som jag hittade på mässan och jag kände att det var värt jobbet att åka iväg. Mycket färg men också en hel del av fabric vintage var det på mässan till min stora glädje! Så nu är jag full med ny inspiration och lust.



A tout à l´heure !

6 kommentarer :

  1. Grattis Marie och Anders till ert nya barnbarn.
    Äntligen tittade hon ut den lilla sötnosen.
    Storasyster ser verkligen stolt ut.

    Kul att du hittade en massa fina saker på huvudvärksmässan.
    Kan du inte smitta av dig med lite inspiration
    till mig. Det skulle jag behöva just nu.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis säger jag också till den lilla. Vad kul att mässan var bra, då kanske det finns hopp om Formex också (jag har mejlat dig, har du missat det). Snygg lampa har du också fått tag på. Kram Merja

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till den lilla nya familjemedlemen ! Verkar som att du har fått in mkt nytt som intresserar mig , älskar Fabric Vintage ! Tack för senast ! Vi fick en fin rundvandring i er fina trädgård , av din make . Ni bor så vackert ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  4. Grattis mormor!
    Men tänk att storasyster har blivit så stor sen vi var hos dig! Tiden går så himla fort! Och nu fick ni en till liten goding!Låter så härligt när du säger att det är livets efterrätt!Vem vill inte ha en sån mamma eller mormor?? Vad kul att du hittat så mycket fint på mässan!Nyfiken på din lokal nu när den är större!
    Ha det gott och hälsa Anders!
    kram
    Marie minlillaveranda

    SvaraRadera
  5. Jag läste i ett tidigare inlägg att du planerar en ny loppis i slutet av sommaren. Har du bestämt datum än, jag vill nämligen inte missa den:-)

    Ha en skön helg!

    Josefine- At home

    SvaraRadera
  6. Grattis till ett nytt litet barn barn! Visst är det livets efterrätt.Själv har jag Wilhelm 4 månader,en underbar och söt liten solstråle..Det låter underbart med mässor,själv har jag inte kommit igång men jag är sugen.Kraam Susanne

    SvaraRadera